DETAILNÍ INFORMACE O VZDĚLÁVACÍM PROGRAMU
Informace o programu
Název programu: | Základní umělecké vzdělávání - zkušený učitel |
Číslo akreditace MŠMT: | MSMT-22652/2017-1-929 | Číslo programu: | E03-07-17-181 |
Datum konání: | 28. března, 15. května, 11. a 26. října 2018, 9.00 - 14.00 |
Místo konání: | NIDV Liberec, Masarykova 28 |
Počet hodin: | 24 vyučovacích hodin |
Lektor/lektoři: | PhDr. Jana Mazánková, Mgr. Lucie Valentová, PhDr. Hana Chvátilová, Bc. Jiří Stárek |
Organizační garant:: | Mgr. Hana Lipenská, hana.lipenska@npi.cz, tel.: 482 360 511, 777 496 056 |
Poplatek: | 1000,- Kč |
Komu je program určen
učitelé ZUŠ a SUŠ
Popis programu
Soubor seminářů Zkušený učitel ZUŠ je sestaven ze čtyř částí. 1. část Osobní management (6hod) je zaměřena na plánování výuky, plánování a realizace veřejných prezentací žáků (soutěže, koncerty, festivaly, výstavy), sledování moderních metod práce, týmová spolupráce (např. činnost předmětové komise), plán osobního profesního rozvoje. 2. část Realizace a aktualizace ŠVP (6hod) obsahuje témata: tvorba a aktualizace školních výstupů – obecně i v jednotlivých předmětech, princip nastavení předmětu hudební nauka. 3. část Obecná didaktika v praxi ZUŠ (6hod) zahrnuje didaktické formy; vyučovací způsoby; didaktické styly; specifické didaktické zásady; metody informativní, reproduktivní, problémové, simulační, upevňovací (principy + zásady efektivního uplatnění); formy frontální, kooperativní a individualizované; moderní poznatky, jak se učí lidský mozek; dogmatický, transmisivní a konstruktivní model výuky; volba vyučovacích postupů v návaznosti na cíli výuky; volba vyučovacích postupů v návaznosti na dané výchovné a vzdělávací strategie v ŠVP. 4. část pojednává o Vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami (6hod): diagnostika, kritéria pro výběr, zařazení a hodnocení; příprava učebního plánu a školních výstupů žáka s rozšířenou výukou; specifické potřeby hendikepovaných žáků při výuce ZUŠ; začlenění žáků do procesu vzdělávání; související legislativa a specifika na ZUŠ.
| |
|