Informace o programu
Název programu: | Systematický úvod do problematiky nadání se zaměřením na problematiku zš a nižších ročníků gymnázií |
Číslo akreditace MŠMT: | MSMT-6516/2017-1-405 |
Číslo programu: | A19-51-22-182 |
Datum konání: | 16. října 2018 |
Čas konání: | 9:00–15:30 |
Místo konání: | NIDV Brno, Křížová 22 |
Počet hodin: | 8 vyučovacích hodin |
Lektor/lektoři: | PaedDr. Jiří Rozehnal, Mgr. Dana Havlová |
Organizační garant: | Mgr. Dana Veselá, Ph.D., dana.vesela2@npi.cz, 770 181 771 |
Poplatek: | 820,- Kč |
Poznámka: | Úvodní ze série kurzů určených pro školní koordinátory péče o nadání, kurz inspirativní pro všechny zájemce péče o nadané |
|
Za výběr vzdělávacího programu k financování ze šablon zodpovídá příjemce podpory.
|
Komu je program určen
učitelé 1.stupně ZŠ
učitelé 2.stupně ZŠ
učitelé gymnázií
učitelé SOŠ a SOU
Popis programu
2. Obsah programu:
Kurz vychází z představení potřeby systematické péče o nadání ve škole. Obeznámí pedagogy s jednotlivými oblastmi, které péče o nadání ve škole obnáší, a navede je k vytváření systému péče o nadání ve vlastní škole. Účastníci budou systematicky a přehledově obeznámeni s tématy významu péče o nadání, identifikace nadání, vzdělávacích potřeb nadaných žáků, forem práce s nadanými žáky, formami nadání, institucemi, které se nadaným věnují a jejich nabídkou. Na základě získaných poznatků mohou účastníci začít budovat ve své škole systém péče o nadání a plnit tak svou roli koordinátora péče o nadání. Následně se předpokládá, že účastníci svoje znalosti rozšíří v navazujících vzdělávacích programech.
Použité metody:
Přednáška, diskuse, sdílení dobré praxe, konzultace prezenční.
Obsahově je vzdělávací program zaměřen na následující témata a okruhy s využitím odpovídajících organizačních a výukových forem:
· Význam rozvoje nadání a talentu pro společnost
· Proč je důležité identifikovat a rozvíjet nadané děti.
· Systém péče o nadané děti na škole.
· Specifické vzdělávací potřeby nadaných (dále ND), nejčastější chyby.
· Vliv ZŠ na rozvoj nadání.
· Formy nadání a talentu.
· Způsoby identifikace nadání.
· Formy vzdělávání ND – speciální třída, skupina, integrovaný nadaný žák v běžné třídě.
· Organizace, instituce a projekty zaměřené na ND.
· Přehled soutěží a aktivit pro ND.
· Odkazy na www stránky s tematikou rozvoje nadání.