DETAILNÍ INFORMACE O VZDĚLÁVACÍM PROGRAMU

Informace o programu

Název programu:Základní umělecké vzdělávání - začínající učitel
Číslo akreditace MŠMT:MSMT-25243/2016-1-731
Číslo programu:W22-07-18-181
Datum konání:9.3., 19.3., 6.4., 16.4. 2018, vždy 9.00- 14.00
Místo konání:NIDV Hradec Králové, Luční 460
Počet hodin:24 vyučovacích hodin
Lektor/lektoři:Mgr. Taťána Brodská,
Bc. Jiří Stárek,
PhDr. Hana Chvátilová,
Mgr. Luboš Lisner
Organizační garant:Mgr. Hana Černá, hana.cerna@npi.cz, 775 576 312
Poplatek:1000,- Kč


Komu je program určen

učitelé ZUŠ a SUŠ


Popis programu

Cyklus seminářů je věnován začínajícím učitelům ZUŠ. Přinese návod pro bezproblémový vstup nového učitele (0 - 3 roky praxe) do školského prostředí ZUŠ a je sestaven ze čtyř základních částí: 1.: ZUŠ ve vzdělávacím systému (6hod) obsahuje témata: historie a současnost ZUŠ, porovnání se zahraničím; provázanost uměleckého vzdělávání v ČR (ZUŠ, konzervatoře, AMU atd.); odlišení základního uměleckého a zájmového vzdělávání; zásady a principy kurikulární reformy v ZUŠ; RVP ZUV jako státní zakázka základním uměleckým školám (orientace); ŠVP coby závazek konkrétní školy (orientace, realizace, možnosti změn). 2. část: Adaptace začínajícího učitele na nové prostředí (6hod) se zabývá oblastmi adaptačního procesu – pracovní adaptace, sociální adaptace. Téma Pracovní adaptace je zaměřeno na vlastní výuku, práci se žáky vč. žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, práci mimo výuku, základy a zásady komunikace např. uvádění si třídních koncertů. Sociální adaptace se dotýká klimatu školy - spolupráce s kolegy, spolupráce s rodiči. 3. část: Osobní management začínajícího učitele (6hod) Formou workshopu budou začínajícím učitelům předloženy modelové situace a příklady: příprava na vyučování, plán osobního rozvoje (sebehodnocení a návrh dalšího seberozvoje), třídní dokumentace s ohledem na aktuální změny v rámci kurikulární reformy. 4. část: Hodnocení žáků (6hod) představí základní principy hodnocení žáků (podstata a účel hodnocení, hodnocení sumativní a formativní, absolutní a relativní kritéria hodnocení, návaznost kritérií na „velké“ i „malé“ cíle, metody a formy hodnocení), Přístup k hodnocení žáků se specifickými vzdělávacími potřebami a Přístup k hodnocení žáků mimořádně talentovaných.



Doporučená literatura a další informační zdroje

JANKOVÁ, J. a kol. Katalog podpůrných opatření, dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání. Praha: Wolters Kluwer, 2022. ISBN 978-80-7676-551-1

JANKOVÁ, J. a kol. Metodika kariérového poradenství pro žáky se zrakovým postižením. Olomouc: UPOL, 2022. ISBN 978-80-244-6120-5

JANKOVÁ, J. a kol. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání. Olomouc: UPOL, 2015. ISBN 978-80-244-4685-1 (el.verze)

JANKOVÁ, J. a kol. Metodika práce asistenta pedagoga při aplikaci podpůrných opatření u žáků se zrakovým postižením. Olomouc: UPOL,2015. ISBN 978-80-244-4686-8 (el.verze)

JANKOVÁ, J. Komunikace se žákem se zrakovým postižením in Žampachová, Z. a kol. Komunikace se žákem se zdravotním postižením. Olomouc: UPOL, 2015. ISBN 978-80-244-4728-5

JANKOVÁ, J. „Podpora dítěte se zrakovým postižením v předškolním vzdělávání“ a „Podpora žáka se zrakovým postižením v základním vzdělávání“ – Texty pro metodický portál NÚV 2016

JANKOVÁ, J. MORAVCOVÁ, D. Asistent pedagoga a dítě se zrakovým postižením. Praha: Pasparta, 2017. ISBN 978-80-88163-61-9

JANKOVÁ, J. Žák se zrakovým postižením. In Bittmannová,L. a kol. Speciálně-pedagogické minimum pro učitele. Praha: Pasparta, 2019. ISBN 978-80-88290-14-8

JANKOVÁ, J. Aktuální stav vzdělávání dětí, žáků, studentů se zrakovým postižením z pohledu speciálního pedagoga speciálně-pedagogického centra. In kol. autorů Rodina v II.deceniu 21.století. Praha: Educa service UJAK, 2013. ISBN 978-80-87306-13-0



Na tento vzdělávací program se již nelze hlásit