Informace o programu
Název programu: | Bezpečně v kyberprostoru - riziková komunikace a ochrana před jejím působením |
Číslo akreditace MŠMT: | MSMT-15779/2016-1-522 |
Číslo programu: | Z04-01-19-181 |
Datum konání: | 19. února 2018 |
Čas konání: | 09:00–15:30 |
Místo konání: | NIDV Pardubice, Za Pasáží 657 |
Počet hodin: | 8 vyučovacích hodin |
Lektor/lektoři: | Mgr. Vladimír Vácha |
Organizační garant: | Ing. Veronika Bártová, veronika.bartova@npi.cz, 774 626 312 |
Poplatek: | 580,- Kč |
|
Za výběr vzdělávacího programu k financování ze šablon zodpovídá příjemce podpory.
|
Komu je program určen
ředitelé škol a školských zařízení
učitelé 1.stupně ZŠ
učitelé 2.stupně ZŠ
učitelé SOŠ a SOU
učitelé gymnázií
učitel - metodik prevence
výchovní poradci
vychovatelé školských zařízení
Popis programu
Online komunikaci v prostředí Internetu lze zneužít k útokům na jiné osoby. Charakter a míra nebezpečnosti těchto útoků je rozmanitá, od verbálního, často vulgárního napadání přes manipulativní agresivní komunikaci až po cílenou snahu o sexuální zneužití oběti. Během vzdělávacího programu budou účastníci seznámeni s běžnými typy útoků a s technickými, organizačními i výchovnými preventivními i následnými opatřeními, která lze při eliminaci těchto útoků použít. Podrobný přehled témat výuky: On-line a off-line komunikační služby Internetu, chat, e-mail, distribuce souborů, sociální sítě. Nepřátelské chování na Internetu (flaming), urážky, nadávky a vyhrožování. Manipulace s cílem sexuálního zneužití oběti (kybergrooming, childgrooming). Obtěžování a pronásledování oběti (stalking). Kyberšikana. Pornografie a Dětská pornografie. Alternativní komunikace (GSM sítě). Technické prostředky (hardwarové a softwarové) pro potlačení útoků. Represivní prostředky (legislativa, školní předpisy, role učitele a policie). Výchovná prevence (pozitivní školní a rodinné klima, výchova k mravním hodnotám). On-line podpora (např. servery E-Bezpečí http://www.e-bezpeci.cz/ a SaferInternet http://www.saferinternet.cz/, on-line poradny). Možnosti a zásady intervence.