DETAILNÍ INFORMACE O VZDĚLÁVACÍM PROGRAMU

Informace o programu

Název programu:Spolupráce asistenta pedagoga a učitele
Číslo akreditace MŠMT:MSMT-28998/2017-1-1144
Číslo programu:T17-03-20-181
Datum konání:3. května 2018 v 8,30 - 13,15 hod
Místo konání:NIDV Ostrava, Blahoslavova 1576/2
Počet hodin:6 vyučovacích hodin
Lektor/lektoři:Mgr. Luboš Just
Organizační garant:Mgr. Dagmar Půdová, dagmar.pudova@npi.cz, 778 882 903
Poplatek:450,- Kč


Komu je program určen

učitelé 1.stupně ZŠ, učitelé 2.stupně ZŠ, výchovní poradci, ředitelé škol a školských zařízení


Popis programu

Vzdělávací program je určen pedagogům ZŠ, kde působí nebo bude působit asistent pedagoga, výchovným poradcům a v neposlední řadě vedoucím pracovníkům. Obsah programu: Nové informace v pojetí práce asistenta pedagoga. Legislativa a případné aktuální změny v legislativě. Definice pojmu asistent pedagoga. Rozdíl role asistenta pedagoga a osobního asistenta. Pracovní náplň asistenta pedagoga. Role učitele ve třídě, kde působí asistent pedagoga, a role asistenta pedagoga vůči učiteli. Spolupráce učitele a asistenta pedagoga. Metodické vedení asistenta pedagoga. Osobnost asistenta pedagoga, vztah asistenta pedagoga k žákovi, pracovníkům školy a rodičům. Souhlas se zřízením pracovní pozice asistenta pedagoga. Další vzdělávání asistenta pedagoga. Vymezení pojmu a charakteristika dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Integrace dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, individuálně vzdělávací plán. Péče o žáky se zdravotním postižením. Terminologie jednotlivých postižení. Didaktické zásady a metody práce. Úskalí práce asistenta pedagoga. Praktické rady, náměty, metody práce. Zřízení pracovní pozice asistenta pedagoga. Vymezení pojmu a charakteristika dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, integrace dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, podpůrná opatření, PLPP, IVP - individuálně vzdělávací plán, didaktické zásady a metody práce. Praktické rady, náměty, metody práce. Odborná diskuse.



Na tento vzdělávací program se již nelze hlásit