Informace o programu
Název programu: | Inspirace pro učitele 1. stupně ZŠ - čtenářská gramotnost |
Číslo akreditace MŠMT: | MSMT-25243/2016-1-731 |
Číslo programu: | Z48-03-15-181-01 |
Datum konání: | 22. a 23. 02. 2018; 12.00 - 19.30 hodin |
Místo konání: | Základní škola Chodov, Školní 697, okres Sokolov, příspěvková organizace, Školní 697, 35735 Chodov |
Počet hodin: | 16 vyučovacích hodin |
Lektor/lektoři: | Mgr. Vladimíra Sučková |
Organizační garant: | Mgr. Dana Chmelová, dana.chmelova@npi.cz, 775 755 035 |
Poplatek: | 2050,- Kč |
|
Za výběr vzdělávacího programu k financování ze šablon zodpovídá příjemce podpory.
|
Komu je program určen
učitelé 1.stupně ZŠ
Popis programu
Jedná se o jeden nedělitelný modulární vzdělávací program s časovou dotací 16 vyučovacích hodin. Jednotlivá témata dvou navazujících seminářů v rámci modulů jsou zacílena na rozvoj čtenářské gramotnosti nejen v hodinách čtení a českého jazyka, ale s důrazem na průřezovost mezi vyučovacími předměty 1. stupně. Program lze realizovat formou 2x8 nebo 4x4 hodiny.
Modul 1 - Čtení s porozuměním
Program je zaměřen na alternativní přístupy nácviku čtení u dětí. Program se bude zabývat sedmi základními strategiemi čtenářské gramotnosti s přihlédnutí ke speciálním vzdělávacím potřebám žáků, kteří při nácviku potřebují více důrazu na význam a symboliku slov. V praktické části semináře budou předvedeny názorné ukázky jednotlivých strategií a možnosti jejich výuky v hodinách již od nejnižších ročníků ZŠ. Účastníkům budou předvedeny různé formy nácviku prvotního čtení a možností předcházet poruchám čtení. Účastníkům budou dány k dispozici ilustrativní kazuistky z praxe za zaměřením na konkrétní postupy k rozvoji čtenářské gramotnosti u žáků se SVP. V závěrečné části semináře budou prezentovány materiály vhodné k nácviku čtení, které mohou účastníci využít ve své pedagogické praxi.
Mgr. Jana Pluhařová, Mgr. Ludmila Kovaříková, Mgr. Jana Šístková, Mgr. Blanka Rozehnalová, PhDr. Jana Doležalová, Ph.D.
Modul 2 - Formy a metody
V programu budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zahrnující různé oblasti vzdělávání, zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti u všech žáků. Budou představeny nové a obecně málo známé a frekventované formy a metody vyučování. První část programu bude zaměřena na obecnější principy metodiky a didaktiky, na využití inovativních, aktivizujících metod, druhá část pak na ukázky konkrétních možností, jak vést výuku a obohacovat ji o zajímavé prvky a činnosti. Program se bude věnovat především těmto formám a metodám práce: otevřenému učení a prožitkovému učení, vyhledávání a zpracovávání informací, technikám RWCT - metoda I.N.S.E.R.T. a mnoho dalších.
Mgr. Dana Svobodová, Mgr. Vendula Jašková, MgA.et Mgr. Henrieta Drábek Horňáčková, Mgr. Dalibor Dudek, Mgr. Marika Zadembská