DETAILNÍ INFORMACE O VZDĚLÁVACÍM PROGRAMU

Informace o programu

Název programu:Identifikace a podpora vývojově oslabeného dítěte v 1. stupni PO a komunikace s jeho rodinou Březen 2018
Číslo akreditace MŠMT:MSMT-744/2017-1-151
Číslo programu:Z76-02-22-181
Datum konání:10. a 24.3.2018, 9.00 - 16.00 - soboty
Místo konání:NIDV Brno, Křížová 22
Počet hodin:16 vyučovacích hodin
Lektor/lektoři:PhDr. Renáta Jurčíková,
Ing. et Mgr. Eva Račková
Organizační garant:Mgr. Lada Drimlová, lada.drimlova@npi.cz, 773 593 861
Poplatek:1750,- Kč
Poznámka:Program je rozdělen do dvou dnů

Za výběr vzdělávacího programu k financování ze šablon zodpovídá příjemce podpory.


Komu je program určen

učitelé MŠ
učitelé 1.stupně ZŠ
asistenti pedagoga
výchovní poradci
učitelé speciálních škol


Popis programu

Program je složen ze dvou bloků.

PRVNÍ BLOK: zaměřený na propojenost a sounáležitost vývojových etap dítěte/žáka ovlivňující školní zralost a sociální i psychickou připravenost dítěte/žáka na vzdělávání. Popisuje projevy dítěte/žáka s vývojovým oslabením ve školní praxi. Program napomůže v rámci pedagogické diagnostiky identifikovat dítě/žáka s vývojovým oslabením při aplikaci 1. stupně podpůrných opatření. Zároveň ukáže na možnosti podpory přirozeného vývoje dítěte a jeho priorit, na propojenost vývojového oslabení a SPU u žáka, na vliv vývojového oslabení na pozornost, soustředění, psychiku a chování dítěte/žáka.
I. Z pohledu na dítě/žáka

II. Z pohledu na společnosti, rodiny

III. Z pohledu na školní systém

IV. Z pohledu učitelky MŠ/pedagoga ZŠ

Lektor: PhDr. Renáta Jurčíková

 

DRUHÝ BLOK: je připraven na míru pedagogickým pracovníkům, kteří při komunikaci se zákonným zástupcem narážejí na zaujatost, nezájem, téměř nulovou motivaci řešit problém, či dokonce obviňování až agresi. Zdravá komunikace uvnitř školy i směrem k zákonným zástupcům musí směřovat k vytvoření souladu a dobře fungující skupinové dynamiky. Má mít charakter vztahu partnerského, ne soupeřivého. Na každé úrovni by pak měla vytvářet základy pro vzájemný respekt. V průběhu osmi hodin se budeme teoreticky, ale zejména prakticky věnovat následujícím tématům:
1. Uvědomění si své vlastní hodnoty. V čem vidím svoji sílu, svoji slabost. Důležitost důvěry v sebe sama. Co mně motivuje? Co mně brzdí?

2. Aktéři komunikace, jejich názory, očekávání, předsudky.

3. Cíle komunikace: vylučují se/mají něco společného?

4. Zásady vedení efektivního rozhovoru: jde se do boje! …anebo ne (?)

5. Forma přípravy na problematický rozhovor:

a) Vedení rozhovoru s nemotivovanými rodiči.

b) Vedení rozhovoru s rodiči agresory.

c) Vedení rozhovoru s rodiči manipulanty.

d) Vedení rozhovoru s rodiči, kteří svou odpovědnost chtějí přenést na pracovníky školy.

e) Vedení rozhovoru s plačícími rodiči.

6. Představení „Já jazyka“ a jeho výhody.

7. Vytváření partnerského vztahu mezi školou a rodiči pomocí různých nástrojů.

8. Poradenské možnosti školy při kontaktu s rodiči.

9. Komunikační sebeobrana: triky, fauly, podpásovky.

10. Chyby v komunikaci, pasti, do kterých se nechtěně dostáváme.

11. Možnosti zvládání negativních pocitů po konfliktním rozhovoru.

Lektor: Ing. et Mgr. Eva Račková



Na tento vzdělávací program se již nelze hlásit