Informace o programu
Název programu: | Rozvoj čtenářské pregramotnosti v praxi MŠ 12. a 21. února 2018, 9.00 - 15.30 / PROGRAM JE OBSAZEN! Otevřen znovu -viz.níže |
Číslo akreditace MŠMT: | MSMT-25243/2016-1-731 |
Číslo programu: | M99-02-22-181 |
Datum konání: | 12. a 21. února 2018, 9.00 - 15.30 |
Místo konání: | NIDV Brno, Křížová 22 |
Počet hodin: | 16 vyučovacích hodin |
Lektor/lektoři: | PhDr. Marie Pavlovská, Ph.D. |
Organizační garant: | Mgr. Lada Drimlová, lada.drimlova@npi.cz, 773 593 861 |
Poplatek: | 1400,- Kč |
|
Za výběr vzdělávacího programu k financování ze šablon zodpovídá příjemce podpory.
|
Komu je program určen
učitelé MŠ
ředitelé škol a školských zařízení
Popis programu
Vzdělávací program je rozdělen do dvou 8 hodinových částí. V úvodní části programu budou účastníci seznámeni s podstatou a významem čtenářské pregramotnosti a prostředky jejího rozvoje. Následující část programu bude zaměřena zejména na konkrétní činnosti pro utváření vztahů k četbě a práci s příběhem.
První část programu zahrnuje následující témata:
A. Obsah a význam čtenářské pregramotnosti. Podněcování čtenářské pregramotnosti v souvislosti s rozvojem psychických schopností a důležitých dovedností dětí v předškolním věku. B. Seznámení s hravými prostředky rozvoje komunikace a psychických funkcí potřebných pro budoucí čtení a psaní. C. Příběh jako východisko rozvoje čtenářské pregramotnosti (dějová a časová linie).
V této části programu bude prostor pro odbornou diskusi, např: Máme učit děti číst už v předškolním věku? Proč podněcovat smysluplné a funkční, slovní a grafomotorické projevy dětí? Jak rozvíjet projevy gramotnosti v raném období?
Druhá část programu zahrnuje témata:
A. Řečové a estetické činností dětí - podmínka pro utváření vztahů ke knize a k příběhům. B. Rozvíjení příběhů v tematických projektech, dramatizace příběhů. C. Podněcování rozumových schopností prostřednictvím otázek a přiměřených úkolů. D. Význam spolupráce mateřské školy a rodičů v této oblasti, ukázky konkrétních činností.
V této části programu bude prostor pro odbornou diskusi, např: Je vhodné při rozvoji komunikace a vztahů k četbě využívat technické prostředky? Rozvíjí vztah k četbě pouze poslech?