Informace o programu
Název programu: | Osobnostně sociální rozvoj pedagogů MŠ |
Číslo akreditace MŠMT: | MSMT-10691/2016-1-315 |
Číslo programu: | S57-02-15-181 |
Datum konání: | 21. - 22. 3. 2018; 8.30 - 15.00 |
Místo konání: | NIDV Karlovy Vary, Západní 15 |
Počet hodin: | 16 vyučovacích hodin |
Lektor/lektoři: | Mgr. Martina Bělohlávková |
Organizační garant: | Bc. Martina Krumpolcová, martina.krumpolcova@npi.cz, 775 755 038 |
Poplatek: | 1670,- Kč |
|
Za výběr vzdělávacího programu k financování ze šablon zodpovídá příjemce podpory.
|
Komu je program určen
učitelé MŠ
asistenti pedagoga
Popis programu
Sebezkušenostní vzdělávací program je zaměřen na rozvoj, poznání sebe sama a možnosti práce se svojí osobou. Pedagogové mateřských škol budou seznámeni se základními termíny z obecné psychologie a psychologie osobnosti. Účastníci si osvojí jednotlivé termíny, které budou zážitkově zpracovávat v kontextu vlastní osoby po dobu celého programu. V rámci programu budou pedagogové konfrontováni se specifiky, zvláštnostmi a úskalím učitelského povolání, tak aby mohli reagovat ve vypjatých a krizových situacích. Prakticky si vyzkouší jak pracovat s konfliktem, vyčerpáním, syndromem vyhoření a s problémy v osobním životě, aby se dané okolnosti nepromítly do vztahu ke kolegům a dětem. Důležitou součástí dvoudenního programu bude aktivní sociální percepce zúčastněných - práce ve skupinách zážitkovou formo (sebepoznámí, sebereflexe /znalost slabých a silných stránek); a) Obecná psychologie, vývojová psychologie a psychologie osobnosti Lektor účastníkům nabídne pojmy, základní orientaci v předmětu a zaměření na termíny, které mohou být využity v práci v mateřské škole a k seberozvoji pedagogických pracovníků. Učitelům budou přiblíženy testy na osobnosti pedagogických pracovníků MŠ (temperament, komunikační typ) a sebezkušenostní techniky. (4 hodiny) b) Komunikace v krizových situacích (problematický rodič) V rámci tohoto modulu se pedagogičtí pracovníci naučí základy komunikace (verbální a neverbální), vyzkouší si sebezkušenostní hry na vyjádření emocí a budou pracovat s emocemi a tělem. Zároveň si procvičí komunikační dovednosti zaměřené na empatický rozhovor a naučí se využívat PCA techniky v komunikaci. (4 hodiny) c) Osobnostní rozvoj Hlavní částí bloku na téma osobností rozvoj bude seznámení se s náročnými životními situacemi. Důraz bude kladen na jejich jednotlivou klasifikaci a rozdělení na situace v profesním a osobním životě. Pedagogičtí pracovníci se naučí techniky na zvládání náročných krizových situací tak, aby se jejich problémy nepromítly do vztahu ke kolegům a dětem. (4 hodiny) d) Práce ve skupinách Hlavním tématem této části vzdělávacího programu bude nácvik sociálních dovedností formou práce ve skupinách. Pozornost bude věnována empatii, akceptaci a kongruenci dle hledisek PCA terapie. (4 hodiny)
Požadavek na vstupní kompetence účastníkamírně pokročilí